ناوهاي آمريكايي ، ۲۴ ساعته ، توسط پهپادهاي نداجا ، رصد ميشوند.

پنل اس ام اس و ارسال تبليغات پيامكي در سايت پيام رسون

ناوهاي آمريكايي ، ۲۴ ساعته ، توسط پهپادهاي نداجا ، رصد ميشوند.

ناوهاي آمريكايي ، ۲۴ ساعته ، توسط پهپادهاي نداجا ، رصد ميشوند. 

 

دريادار حسين خانزادي، فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي، با حضور در برنامه "نگاه يك‌" شبكه اول‌سيما طي سخناني اظهار داشت: پيشنه ساخت ناوشكن‌هايي مانند "سهند" به تدبير تاريخي  رهبر انقلاب مبني بر ساخت ناوشكن هايي با توان حمل بالگرد و شليك موشك بر مي‌گردد. با اين تدبير  رهبر انقلاب همه حوزه هاي علمي در سطح ملي به تكاپو افتادند تا چنين آرايه اي از صنعت دفاعي به وجود آيد.

وي افزود: نيروي دريايي ارتش و‌نيروهاي مسلح از همان اول انقلاب زير بار تحريم‌ها قرار گرفتند و‌ حتي يك‌ موشك ساده هم در اختيار نداشتيم. اما امروز روي عرصه يك شناور  بسيار پيچيده نشستيم و با مردم صحبت مي‌كنيم. اگر‌ كشوري مي‌خواهد نيروي دريايي داشته باشد بايد بداند از بيرون چيزي در اختيار او‌ نمي‌گذارند. 

دريادار خانزادي با اشاره به خريد تسليحات از سوي  برخي كشورهاي منطقه تصريح كرد: اين كشورها به شدت به بيرون وابسته بوده و داراي امنيت وابسته و‌ جزر و‌ مدي هستند. ما نمي‌‌توانيم امنيت و‌منافع كشورمان در دريا  را به اراده ديگران گره بزنيم. سطح تجهيزات ساخت ما با سطح فناوري دنيا تفاوتي ندارد. امروز‌ ساخت ناوشكن هايي مانند سهند براي ما بسيار ساده شده و اين شناور نسل‌جديدي از گيربكس‌ها و سامانه هاي هدايت را در اختيار دارد. 

فرمانده نيروي دريايي ارتش تاكيد كرد: مهمترين پيام  رونمايي از ناوشكن سهند عبور از خط تحريم‌ها است. كشوري كه تجهيزات دفاعي را خودش تامين‌ مي‌كند، داراي يك‌ امنيت پايدار است. ما بلافاصله بعد از ناوشكن "جماران" شاهد رونمايي از ناوشكن "دماوند" بوديم و "سهند" سومين محصول از ناوشكن‌هاي كلاس موج است. ما تعداد زيادي از‌ اين ناوشكن‌ها را با توجه به وسعت سواحل‌مان در دست ساخت داريم‌ كه در آينده خبرهاي خوشي در اين زمينه خواهيد شنيد.

دريادار خانزادي درباره ناوشكن "دنا" گفت: ناوشكن "سهند" پنجمين عضو خانوداه ناوشكن‌هاي كلاس موج بود و سومين عضو اين خانواده ناو شكن دنا است كه در آينده از آن رونمايي مي‌شود. 

فرمانده نيروي‌دريايي ارتش درباره سامانه "كمند" عنوان كرد: بيشتر ناوشكن هاي بزرگ دنيا مجهز به  مسلسل هاي خودكار دوربرد هستند كه تا فاصله 4 كيلومتري مي‌تواند اهداف را نابود كند. سامانه كمند مي‌تواند اهداف را در فاصله 4 كيلومتري با شليك 4 تا 7 هزار گلوله منهدم كند و توانايي مقابله با انواع موشك‌هاي كروز را دارد. ساختار مهمات اين سامانه از فناوري بسيار بالايي برخوردار است كه اجازه چنين نواخت تيري  را به ما مي‌دهد.

وي درباره مراحل ساخت ناوهاي "شيراز و خليج فارس" مطرح كرد: كار طراحي ناو آموزشي خليج فارس به طور كامل تمام شده و ناو شيراز هم يك ناو براي ماموريت‌هاي خاص است كه براي اولين بار نيروي دريايي به آن دست مي‌يابد. 

دريادار خانزادي با بيان اينكه زير دريايي يك‌سلاح آفندي است گفت:  زيردريايي هاي غدير زيردريايي هاي بسيار چابك و‌مناسب براي خليج فارس هستند. البته اگر آمريكايي ترتيبات امنيتي منطقه را بر هم‌نزنند خليج فارس يكي از امن‌ترين مناطق دنيا است. زيردريايي هاي "غدير" از نوع زير دريايي گشتي است كه توان حمل اژدر و ساير تسليحات را دارد. اين زيردريايي قابليت كف نشيني در عمق 200 متري را دارد و مي‌تواند از همان عمق سلاح خود را شليك كند. زيردريايي " فاتح" كه يك زيردريايي تاكتيكي است در حال طي كردن مراحل آزمايشات دريايي است. فاتح داراي ظرفيت‌هاي دفاعي است كه سعي مي‌كنيم خيلي از آنها نام نبريم تا قابليت غافلگيري آن حفظ شود. مي تواند از اعماق دريا كار هايي انجام دهد كه دشمن تصور آن را نمي‌كند. 

فرمانده نيروي دريايي ارتش در باره اشراف نداجا به تنگه هرمز گفت: اشراف به تنگه هرمز كار  روز‌مره ما است. از زمانيكه دشمن از بنادر خود جدا مي شود تا زمانيكه وارد منطقه ما مي‌شوند زير چشمان بيدار و تيز بين فرزندان اين كشور هستند. ما حتي گفت و گوهاي آنها را به صورت لحظه به لحظه رصد مي‌كنيم. پرنده‌هاي بدون سرنشين ما به صورت شبانه‌روزي بالاي سر دشمن قرار دارند و ما آنها را رصد مي‌كنيم. 

دريادار خانزادي با بيان اينكه "ترامپ" اطلاع دقيقي از گسترش نيروي دريايي اين كشور در منطقه ندارد، گفت: بيش از 6 ماه است كه آمريكايي‌ها حضور معنا‌داري در منطقه ندارند  و اين به سبب اقدامات نيروهاي دريايي سپاه و ارتش است. اقدامت ما در دريا نسبت به قبل سختگيرانه تر شده، اگر آنها حضورشان در منطقه را بيشتر كنند طعم اين اقدامات را خواهند چشيد. 

وي  درباره همكاري نيروهاي دريايي ارتش  و سپاه گفت: طرح‌هاي ما و سپاه به صورت كاملا مشخص وجود دارد. نيروهاي دريايي ارتش و سپاه يد واحده هستند و در تمام رده هاي تعامل بسيار خوبي با يكديگر داريم تا امنيت مناطق دريايي تحت حاكميت ايران را تامين كنيم.

فرمانده نيروي  دريايي ارتش درباره مقابله با دزدي‌هاي دريايي خليج عدن اظهار داشت: چطور ممكن است يك‌دزد دريايي 700 مايل از ساحل فاصله بگيرد و يك كشتي بزرگ را بربايد. معلوم است از اين دزدان پشتيباني مي‌شود. براي مهار كردن اين دزدي ها بايد سواحلي كه محروم هستند را مديريت كرد. غربي‌ها مدعي حقوق بشر هستند بايد اين كار را انجام دهند. حدود 10 سال است كه دزدي دريايي در خليج عدن رواج‌پيدا كرده ما در آنجا حاضر شديم و تاكنون بالغ بر 58 ناوگروه به اين منطقه اعزام كرديم. در هر ماموريت چندين مرتبه با دزدان دريايي درگير شديم. اين اقدامات همچنان ادامه دارد و در اين فضا نيروي دريايي هند احساس كرد اگر اين موضوع ادامه پيدا كند، هزينه‌هاي دريانوردي افزايش پيدا مي‌كند؛ لذا اجلاس فرماندهان نيروهاي دريايي اقيانوس هند را ايجاد كرد. 

وي‌ ادامه داد: با حضور نيروي دريايي ارتش در اين اجلاس پاي آمريكايي‌ها را از اين اجلاس قطع كرديم. تا زمانيكه ما هستيم اجازه بازگشت آنها را نخواهيم داد. طي ماههاي آينده اجلاس كميته امنيت دريايي اين اجلاس در بندر عباس برگزار مي‌شود. كشورهاي منطقه با حساسيت اين موضوع را دنبال مي‌كنند. در قالب اين اجلاس در نظر داريم در نيمه اول سال آينده رزمايش مشتركي در اين حوزه برگزار كنيم. 

دريادار خانزادي با بيان اينكه نيروي دريايي يك‌نيروي بين‌المللي است، عنوان كرد: دريانوردي با شناورهاي نظامي به خودي خود قدرت آفرين است. امروز بين نيروي دريايي ايران و ايتاليا روابط خوبي وجود دارد و در آينده يك ناوگروه از ارتش به ايتاليا سفر مي‌كند. 

وي با بيان اينكه پيشرفته‌ترين سطح فناوري مربوط به زيردريايي و ناوشكن است، گفت: موتورهايي كه روي اين شناورها نصب شده موتورهاي بسيار پيشرفته و‌ بومي است و ما امروز داراي دانش و فناوري بالاي ساخت تجهيزات دريايي هستيم.

دريادار خانزادي با اشاره به توسعه سواحل مكران اظهار داشت: اتفاق مهمي كه‌بايد در اين منطقه بيافتد، احياي تمدن دريايي در سواحل مكران است. استقرار نيروي دريايي در اين منطقه به تقويت كانون هاي تمدن دريايي كمك‌مي‌كند. براي توسعه سواحل مكران هم ظرفيت‌هاي حكومتي نياز است و‌هم ظرفيت‌هاي خصوصي نياز است.  رهبر انقلاب مرتبا از ما درباره توسعه سواحل مكران سوال مي پرسند و از ما گزارش مي‌خواهند. امروز طرح‌هاي يكپارچه‌اي براي توسعه اين سواحل وجود دارد كه دولت به خوبي در حال انجام آن است. امروز شرايط سواحل مكران نسبت به قبل بسيار بهتر شده است و مردم در كنار نيروهاي مسلح در حال تلاش براي تغيير چهره اين مناطق هستند. 

فرمانده نيروي دريايي ارتش با اشاره به وضعيت نيروي درياي در درياي خزر تصريح كرد: ما در درياي خزر در طول تاريخ امكان دريانوردي تجاري نداشتيم اما امروز امكان ساخت شناورهاي نظامي را داريم تا امنيت را در اين منطقه بر قرار كنيم. موضوع خاصي در رابطه با امنيت در درياي خزر نداريم جز شيطنت بيگانگان كه اجازه ورود آنها را به اين منطقه نمي‌دهيم. 

وي ادامه داد: كليد حركت نيروي دريايي نيروي انساني است كه بايد با استفاده از اين نيرو امنيت را در دريا برقرار كند. ساخت تجهيزات به روز‌ در كنار نيروي انساني كار آمد مي تواند  يك‌غافلگيري براي دشمن باشد و نيروي انساني ما متكي به آموزه‌هاي ديني و انقلابي است كه در تركيب با تجهيزات پيشرفته همان خواست رهبر انقلاب را محقق مي‌كند كه پاي آن ايستاده‌ايم.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.