مردم و مسئولين بدانند كه ، سرويس‌هاي امنيتي چندين كشور ، مستقيماً عليه امنيت ايران وارد عمل شده‌اند.

مردم و مسئولين بدانند كه ، سرويس‌هاي امنيتي چندين كشور ، مستقيماً عليه امنيت ايران وارد عمل شده‌اند. 

 

وزير اطلاعات گفت: سرويس‌هاي امنيتي كشورهاي همسايه و حتي كشورهاي دوردست، مستقيم عليه امنيت كشور وارد عمل شدند.

حجت‌الاسلام سيد محمود علوي، وزير اطلاعات، در جلسه علني امروز (سه‌شنبه، 27 آذر) پارلمان و در جريان طرح سؤال جهانبخش محبي‌نيا، درباره تمهيدات امنيتي وزارت اطلاعات براي رفع اقدامات مخل امنيت، گفت: شرايط امنيتي امروز ما متفاوت با سال‌هاي گذشته است.

وي افزود: ما با شرايطي مواجه هستيم كه سرويس‌هاي امنيتي كشورهاي همسايه و حتي كشورهاي دوردست، مستقيم عليه امنيت كشور وارد عمل شدند و از جريانات و گروه‌هاي تروريستي با تمام وجود به‌صورت نقدي، كالايي و نيز آموزشي حمايت تمام‌عيار مي‌كنند.

وزير اطلاعات تصريح كرد: اگر قبلاً در جنوب‌شرقي، شمال‌غربي و يا جنوب‌غربي كشور، تروريست‌ها با يك پيكان‌وانت و چند اسلحه كلاشينكف وارد مي‌شدند، امروز آنها با موتورهاي قوي، ماشين‌هاي شاسي‌بلند، اسلحه تيربار، فشنگ فراوان و توپ‌هاي ضدهوايي به مرزها تعرض مي‌كنند.

علوي ادامه داد: آنها پيش از اين آموزش‌هاي ابتدايي چريكي و نظامي مي‌ديدند و الآن علاوه بر آن، آموزش اطلاعاتي هم مي‌بينند كه چطور ارتباطات تماس، رفت‌وآمد و قرار خود را از ديد منابع اطلاعاتي پنهان كنند.

وي تصريح كرد: سالهايي  را پشت سر مي‌گذاريم كه يكي از حاميان تروريست‌ها، يعني داعش، دولت خود‌خوانده تشكيل داده بود و تروريست‌ها از مراكز آموزشي مجهز برخوردار بودند، به انبارهاي عظيم اسلحه‌هاي ارتش سوريه و عراق دست پيدا كرده بودند، امروز هم داعش، زمين را از دست داده ولي اسلحه را زمين نگذاشته است.

وزير اطلاعات در بخش ديگري از اظهارات خود با اشاره به وضعيت بودجه وزارت اطلاعات، گفت: با توجه به مقتضيات جديد زمان و فناوري‌ها آيا نسبت به اعتبارات وزارت اطلاعات توجه ويژه كرده‌ايم كه وزارت اطلاعات با تجهيزات جديد رصد را دنبال كند؟ وضعيت بودجه ما تغيير نكرده است. وقتي لجستيك وزارت اطلاعات متفاوت با تجهيزات دشمنان باشد ما با تهديدات متفاوت برخورد مي‌كنيم.

وزير اطلاعات گفت: اين وزارتخانه با احصاي نقاط ضعف و قوت امنيتي سند راهبردي امنيتي را تدوين و سياست‌هاي اجرايي و برنامه‌هاي عملياتي را طراحي كرده است.

وي ادامه داد: هر سال وزارت اطلاعات تقويم امنيتي سال را تنظيم كرده و در اختيار مسئولان قرار مي‌دهد، در اين راهبرد وزارت اطلاعات پيشگيري را مقدم بر درمان مي‌داند و برخوردهاي پليسي را به‌عنوان آخرين راهكار درمان ارائه مي‌كند.

وزير اطلاعات اظهار داشت: در زمينه علل و معلول‌هاي امنيتي به علل مي‌پردازيم و براي پيشگيري از چالش‌ها بيش از 30 گزارش راهبردي طي 10 ماه گذشته در اختيار مقامات قرار داده‌ايم.

وي ادامه داد: در ميدان مقابله با اقدامات امنيتي با توجه به توسعه حركت تيم‌هاي تروريستي و بسيج دشمن اقدامات وزارت نيز سريع‌تر و گسترده‌تر شده است، در چند سال گذشته هر سه ماه يك بار تيم‌هاي تروريستي شناسايي مي‌شدند، اما در حال حاضر هفته‌اي دو تا سه تيم تروريستي شناسايي مي‌شود و دامنه رصد تيم‌هاي تروريستي و سرويس‌هاي پشتيباني آنها را افزايش داده‌ايم.

وي با اعلام اينكه "بيش از 300 تيم تروريستي را شناسايي و منهدم كرده‌ايم" گفت: مواردي كه آقاي محبي‌نيا ذكر كردند به‌تعداد انگشتان دست بود، پيش از مديريت بنده تعداد حوادثي كه در استان سيستان و بلوچستان و مرزهاي كشور رخ مي‌داد بيشتر از امروز بود از هر 100 اقدام تروريستي 97 تا 98 اقدام را خنثي مي‌كنيم.

به گزارش تسنيم، وزير اطلاعات در پاسخ به سؤال كاظم جلالي نماينده تهران مبني بر اين‌كه "موضوع اعطاي حق شهروندي به مقامات جمهوري اسلامي ايران و فرزندان آنها در پيوست برجام چيست؟"، با تأكيد بر اين‌كه موضوع اعطاي 2500 گرين‌كارت به مقامات كشور صحت ندارد، گفت: وزارت اطلاعات بر روند مذاكرات هسته‌اي چه مذاكرات عمومي و چه خصوصي اشراف داشته است، لذا انتظار مي‌رفت كه وقتي كانالي دروغ‌پرداز و ضدانقلابي مطلبي دروغ را مطرح مي‌كنند عزيزان ما در نقل آن تأمل بيشتري داشته باشند كه مشخص شود آن موضوع صحت دارد يا خير.

وي با بيان اين مطلب كه اعطاي 2500 گرين‌كارت مطرح شد، ذهنيت‌ها را به خود مشغول كرد‌، اظهار داشت: مسئله‌اي كه اگر واقعيت داشت بسيار خدشه‌آور و مشمئزكننده و نازيبا بود و هر كسي كه آن را پذيرفته است بايد به‌عنوان خائن شناخته شود و محاكمه شود. وقتي گوينده‌اي مطلبي را ادعا مي‌كند او است كه بايد براي صحت مطلب خود دليلي را ارائه نمايد كه چنين اتفاقي رخ نداده است. هيچ جاي دنيا اين رويه نيست كه موضوعي را ثابت كنند كه حقيقت نداشته است. گوينده بايد مدرك بدهد نه اين‌كه اعلام كند كه در صورت لزوم ارائه مي‌كند. در حال‌ حاضر پنج سال گذشته است و مدركي ارائه نشده است، اين يعني اصلاً دليل و مدركي وجود ندارد.

وزير اطلاعات تأكيد كرد: ما در وزارت اطلاعات بر روند مذاكرات هسته‌اي و چه مذاكرات عمومي و چه مذاكرات خصوصي اشراف كامل داشته و  تمام موارد مذاكرات و حواشي آن را در اسرع وقت به‌استحضار  مقامات عالي نظام رسانده‌ايم، حتي آنجا كه آقاي عراقچي، قلم به‌سمت وزير امور خارجه آمريكا پرتاب مي‌كرد هم آن حاشيه و صحنه گزارش شد، لذا اين موضوع كه 2500 گرين‌كارت به مقامات كشور داده شده است كه به نوه و نتيجه‌هايشان بدهند وجود نداشته و صحت ندارد.

به‌گفته وزير اطلاعات نفي اين مطلب دليلي نمي‌خواهد،‌ بلكه اثبات آن نيازمند دليل است. به‌لحاظ ريشه و منشأ خبر، ريشه به تمام معنا بي‌اعتبار و بي‌ارزش است.

وي با يادآوري اين موضوع كه در تاريخ 95/11/26 يك كانال دروغ‌پرداز ناشر دروغ و ضدانقلاب در شبكه‌هاي اجتماعي مطلبي را منتشر كرد مبني بر اين‌كه در مذاكرات هسته‌اي توافق شده 2800 گرين‌كارت به طرف ايراني بدهند، گفت: آن‌قدر اين مطلب بي‌اساس بود كه هيچ يك از رسانه‌ها به‌جز يكي آن را بازنشر نداد. تنها يكي از نشريات رژيم صهيونيستي در تاريخ 95/12/27 اين را دوباره منتشر كرد و باز هم هيچ رسانه‌اي نسبت به آن اعتنايي نكرد. خبر اين رسانه هم اين بود كه 2800 گرين‌كارت داده شده است.

وي ادامه‌ داد: يك سال بعد در شرايطي كه هيچ كسي نسبت به اين خبر اعتنا نكرده بود يكي از عزيزان بزرگوار در 97/4/5 مطرح مي‌كند كه در مذاكرات هسته‌اي صحبت شده است كه آمريكايي‌ها 2500 گرين‌كارت به مذاكره كنندگان داده‌اند تا گرين‌كارت‌ها بين مقامات و مسئولان بذل و بخشش شود. اين‌جا تعداد گرين‌كارت‌ها 300 تا كم شده است. يك هفته‌ بعد فاكس نيوز آمريكا در 97/5/12 اين موضوع را مطرح مي‌كند و ترامپ هم با مطلب فاكس نيوز آن را توييت مي‌كند. سپس يكي از خبرگزاري‌هاي داخلي كه از خبرگزاري‌هاي ارزشي هم هست در 97/4/13 آن مطلب را به‌انتشار مي‌رساند. در نهايت مقامات مطلع هر دو كشور آن را تكذيب مي‌كنند.

علوي خاطرنشان كرد: اين موضوع يكي از مصاديق بارز اين آيه قرآن است كه "مؤمنان وقتي خبري را از فاسق مي‌شنوند در انتقال آن تحقيق كنند و بدون تحقيق آن را بازگو نكنند" چون در نهايت بازگو كردن آن از لحاظ حيثيتي لطمه وارد كرده و ديگر پشيماني فايده‌اي ندارد. انتظار مي‌رفت وقتي كانالي دروغ‌پرداز، ضدانقلاب، شايعه‌پراكن، جاعل و دروغگو مطلبي را مطرح مي‌كند عزيزان در نقل آن تأمل بيشتري داشته و صحت آن را بررسي كنند كه اگر مطرح شود اثرگذار خواهد بود.

علوي با اشاره به اين‌كه عمليات رواني دشمن با جديت تمام عليه جمهوري اسلامي ايران دنبال مي‌شود، خاطرنشان كرد: آنها به‌دنبال اين هستند كه جايگاه جمهوري اسلامي ايران را بين افكار عمومي دنيا مخدوش كنند مبني بر اين‌كه مسئولان نظام مصالح كشور را با 2500 گرين‌كارت مبادله كردند. از طرف ديگر به‌دنبال آن هستند كه اعتماد عمومي مردم به نظام را خدشه‌دار كنند، پس بايد همه هوشيار باشيم و ندانسته در زمين دشمن بازي نكنيم چون اين به اعتماد و سرمايه اجتماعي آسيب مي‌زند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.