باز هم مخفي كاري دولت

پنل اس ام اس و ارسال تبليغات پيامكي در سايت پيام رسون

باز هم مخفي كاري دولت

واگذاري جزيره كيش به چيني ها و باز هم مخفي كاري دولت

 

چند ماه از مطرح شدن موضوع واگذاري جزيره كيش در قالب قرارداد بلند مدت به چيني ها مي گذرد ، چرا در اين بين ، مديران ارشد سازمان مناطق آزاد در اين باره سكوت كرده اند؟

اول اسفندماه سال گذشته بود كه ، عضو هيئت رئيسه مجلس در صحن علني ، نسبت به واگذاري جزيره كيش به چيني ها به رئيس جهموري تذكر داد . يك روز بعد ، معاون اقتصادي و سرمايه گذاري منطقه آزاد كيش واگذاري جزيره كيش به چيني ها را تكذيب كرد.

 

محمدرضا سعيدي ، با بيان اينكه عده اي در داخل و خارج ، با سو استفاده از حس وطن پرستي و ملي گرايي به دنبال فضاسازي  هستند ، گفه بود : هرگز اجازه نميدهيم با اين جو سازي ها ، آرامش مردم خدشه دار شود.

وي با تاكيد بر اينكه ، بر اساس قوانين هيچ شخص حقيقي و حقوقي اجازه فروش زمين به خارجي ها را ندارد ، در عين حال افزود : البته از هرگونه سرمايه گذاري داخلي و خارجي در جزيره كيش استقبال كرده و مي كنيم.

در فاصله حدود يك ماه بعد يعني 29 اسفند 97 همان نماينده اي كه به رئيس جمهوري درباره واگذاري جزيره كيش به چيني ها تذكر داده بود يكبار ديگر تاكيد كرد دولت حق واگذاري كيش به چيني‌ها را ندارد.

حجت الاسلام حسن نوروزي ، نماينده مردم رباط‌كريم در مجلس ، با اشاره به تذكر كتبي خود به رئيس جمهور مبني بر واگذاري جزيره كيش به چيني‌ها به تسنيم گفته بود : مذاكراتي از سوي دولت در حال انجام بود كه جزيره كيش به مدت 25 ساله به چيني‌ها واگذار شود.

وي با تاكيد بر اينكه ، اگر چنين مذاكرات و واگذاري‌هايي بخواهد صورت بگيرد بايد در مجلس نيز بررسي  شود ، افزود : دولت حق انعقاد چنين قرارداد‌هايي را ندارد . معاهداتي كه مربوط به واگذاري بخشي از  سرزمين است بايد در مجلس بررسي و بحث شود و دولت نمي‌تواند مستقيم به چنين موضوعاتي ورود كند.

وي بيان كرد : دولت مخفيانه كار‌هايي انجام مي‌دهد ، مخفيانه 2030 و «FATF» را امضا مي‌كنند يا مخفيانه امتياز صيد ماهي در آب‌هاي جنوب را به چيني‌‌ها واگذار مي‌كند ، همچنين درباره درياي خزر نيز بحث‌هايي انجام داده است كه ، گزارشات آنها را هم تاكنون ارائه نكرده‌اند و كشور از همه اين مسائل متضرر شد.

نوروزي تاكيد كرد : اگر مذكراتي در اين خصوص انجام شود ، قطعا جلوي آن را خواهيم گرفت و مسئولان چيني ‌هم بايد بدانند ، چنين واگذاري‌هايي صورت نخواهد گرفت.

چند ماهي است كه ، موضوع واگذاري جزيره كيش به چيني ها مطرح شده و نكته جالب توجه در اين رابطه عدم اظهارنظر از سوي مديرعامل منطقه آزاد كيش بوده است. دبير شورايعالي مناطق آزاد نيز در اين زمينه اظهارنظري نداشته است. اگرچه ، معاون اقتصادي و سرمايه گذاري منطقه آزاد كيش ، اين واگذاري را تكذيب كرده ، اما پيگيري ها حاكي از آن است كه اتفاقات پشت پرده و "مخفيانه اي" در حال وقوع است . مشخص نيست راز سكوj مديران ارشد مناطق آزاد در خصوص واگذاري جزيره كيش به چيني ها چيست؟

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.